פסוריאזיס או ספחת

פסוריאזיס המכונה גם כ- ספחת הינה מחלה דלקתית כרונית של העור. המחלה מסווגת כאוטואימיונית (כשל חיסוני) ומתבטאת בנגעי עור אדומים המכוסים בקשקשת כסופה. לרוב נגעי העור מופיעים סביב מרפקי הידיים, הברכיים והקרקפת.
למחלה מרכיב תורשתי וגורמים סביבתיים.

הנגעים העוריים נוצרים בעקבות תגובת יתר של מערכת החיסון המביאה לשחרור מוגבר של ציטוקינים. בעקבות כך ישנה האצה של קצב ייצור תאי העור.

הטיפול בשיטת VAS Therapy מתמקד בוויסות התגובה של מערכת החיסון על מנת להפחית את הדלקתיות בגוף ובעור.

אז איך מטפלים במערכת החיסון ובמחלת הפסוריאזיס בשיטת ה- VAS Therapy:

האוזן וחשיפת שורשי המחלה:
האוזן תחשוף בפנינו את האתגרים שנמצאים בבסיס מחלת הפסוריאזיס. תגובת היתר החיסונית מקושרת לא פעם לטראומה, מצב רגשי וסטרס. בדיקה קצרה באמצעות ה- VAS והאוזן יכולה לחשוף בפנינו האם ישנו קשר שכזה בגוף. בנוסף נוכל לבחון האם קיים אתגר גופני בשכבת ה- אקטודרם. שכבה זו מתפתחת בעוברות ויכולה להוות את הסיבה לקיום המחלה בגוף. עבודה על הקשרים בתוך השכבה יכול לזרז משמעותית את ריפוי המחלה. באמצעות האוזן נוכל לבחון את הגוף כולו ואת המחלה בצורה מקיפה וגם לטפל בגוף.

התאמת פטריות מרפא ע"פ VAS:
אחד הכלים הטובים ביותר לוויסות מערכת החיסון הוא השימוש בפטריות מרפא. לפטריות ידע חיסוני עצום ולהן פעילות אימונומודולטורית (פעילות מאזנת מערכת החיסון), פעילות נוגדת דלקת, פעילות אנטי אלרגית, אנטי בקטריאלית ואנטי ויראלית. באמצעות ה- VAS ניתן לזהות את הצורך החיסוני הנוכחי של הגוף ולהתאים את הפטריות לכל מטופל באופו אישי.

תזונה נטולת אלרגנים ע"פ VASעל מנת למנוע מצבי התלקחות של מערכת החיסון יש להפחית ככל שניתן את מזונות אלרגנים. מזון אלרגני שנכנס לגוף מזוהה כ"תוקף" ועקב כך הגוף מפעיל כנגדו תגובה חיסונית. תגובה חיסונית שכזו מוסיפה עומס על מערכת החיסון. בעזרת השימוש ב- VAS אנו בוחנים איך גוף המטופל מגיב לכל מאכל שהוא. אנו נמנעים מהורדה גורפת של כל המזונות "הידועים" כאלרגנים אלא מזהים אותם בהתאם לגוף המטופל. הסרה מדויקת של המזונות האלרגנים מקלים על מערכת העיכול ועל מערכת החיסון, במצב זה המערכת מתחילה להתאזן והגוף יכול להתחיל תהליך של ריפוי.

השימוש בלייזר לטיפול בפסוריאזיס:
לתדרי הלייזר איכויות רבות ביניהן שיקום של רקמת העור, הפחתת תגובה דלקתית, ויסות של מערכת החיסון ועוד. השימוש בלייזר מאפשר לחזק את תאי רקמת העור, ולשקם ולטפל באתגרים הנוספים איתם הגוף מתמודד.

הטיפול בפסוריאזיס באמצעות הרפואה הסינית:
הרפואה הסינית מבקשת לזהות את השורש בבסיס המחלה, ומזהה את התגובה בעור כהתבטאות חיצונית בלבד של המחלה. בהסתכלות של הרפואה הסינית הגוף משתמש ברקמת העור על מנת להחזיר את הגוף לאיזון.
האבחנה המערבית מתורגמת למונחים של הרפואה הסינית כגון נוכחות עודפת של חום או קור, הימצאות גורם מחלה כגון ליחה או מחסור של נוזלי גוף ועוד. מונחים אלו מתארים מצב כללי בגוף שאחד מן הסימפטומים שלו יהיה הביטוי בעור.
הטיפול באמצעות הדיקור וצמחי המרפא מאפשרים להחזיר את האיזון הכללי לגוף ובכך מתאפשר שיקום של הסימפטום המופיע בעור.
באמצעות השימוש ב- VAS ניתן לאבחן במהירות את חוסר האיזון שקיים בגוף ולהבין את הדרך היעילה והמהירה לשקם את מצבו.

כלים נוספים אותם ניתן להתאים באמצעות ה- VAS:
התאמת פרחי באך לשיקום הגוף והרגעת הנפש, התאמת משחות שיכולות לסייע לעור, בדיקת חוסרים עודפים של ויטמינים ומינרלים ועוד.